Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 april 2013

Det tar fart


Dagen lockade till att hämta hem lite blommor, frön och nya krattor.
På terassen var det soligt och varmt och medan jag sökte fram diverse pytor drack jag mitt kaffe och njöt av tillvaron.


I en kasse hade jag åtta penseer, den ena vackrare än den andra. Tycker alla är personligheter och har alltid lika svårt att välja så det brukar bli en av varje ungefär.


Ljuv som en vårdag!


Den riktiga ögonfröjden satt här, mitt i blombänken.
Gräsmattan ser eländig ut där runt bollpilarna men jag kan upplysa intresserade att där är nu krattat!


Slutresultatet.
Nu hoppas jag att mina duktiga karlar får ihop ett par odlingskragar åt mej och mina frön.
Har inte haft ett ordentligt grönsaksland på flera år men åtminstone i dag känns det som om jag vill komma igång på nytt.

2 kommentarer:

  1. Ser att du oxå hittat vackra blomster åt dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev riktigt inspirerad av de vackra färgerna :)

      Radera