Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 23 april 2013

Lediga förmiddagar


Det finns en liten bra sak med att ha kvällsskifte.
Men bara en liten sak. Det är att ha förmiddagen ledig!
Ska nånting göras får jag det bäst gjort från mornarna, sen får man pina sej igenom kvällsarbetet.
I går var det en massa småsaker här hemma som jag donade på med, som jag aldrig annars kommer mej för att göra om kvällarna.
Sent i går kväll sms:ade mamma att hon bjuder på morgonmål från klockan 05.00 i dag. Sånt blir man glad av. Nu blev klockan nästan 7 före jag var där men vi fick två timmar på oss att äta näst intill en hotellfrukost (bara prinskorvarna fattades men de tar jag ändå aldrig av) i lugn och ro och tala om allt mellan himmel och jord. Som jag uppskattar det.
Så rusade jag iväg till frissan och hon på stadsärenden.
Väl hemkommen har jag gått igenom mina tavlor, fått ramar på två så nu är jag klar att leverera ca 10 tavlor till Betanias festvåning. Där ska de få hänga i några veckor.
Zeb ligger och snusar så sött här på täcket och det ser fasligt inbjudande ut. Tror jag tar mej en för tidig middagslur :)

2 kommentarer: