Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 14 april 2013

Nu är våren här


Jag har inte haft så bråttom med våren faktiskt och inte heller tänkt särskilt mycket på att den är sen.
Men i dag kan jag slå fast att våren verkligen är på väg. Det är vatten överallt.


Gummistövlar är det bästa på fötterna nu om man ska ta sej över vår gårdsplan. Så kommer det att vara en lång tid framöver.


På terassen har vi suttit med våra kaffekoppar och njutit i dag. Det är där vi alla trivs.


Över för denna säsong ?

Helgen har varit riktigt bra. Att få sova om morgnarna är väl ändå det bästa. Att själv vakna när man är utvilad, då kan man ta tag i dagen ordentligt.
Lillebrors examen närmar sej och igår inhandlades kostym,skjorta och slips. Bäst att börja på för tiden går verkligt snabbt nu. Bra att ha det över åtminstone.
Så bjöd gubben på mat och vi strosade runt i butiker. Vädret gjorde att alla andra också hade samma sysselsättning.
Dagens väder har däremot lockat att vara mest på utsidan. Zeb och jag har plumsat runt där snön har varit som djupast bara för att ta det sista ur den. Stannat och njutit av solen och fågelsången.
Hoppas ändå att våren kommit för att stanna nu.

2 kommentarer:

  1. Ja äntligen är våren här!
    Jag börjar nu se ens skymt av trädgårdslandet. Underbart. Fast det tar ju en tid än innan det ska sås sallats och morotsfrön i det...

    Trevligt om vi ses på söndag! Välkomna!!!

    SvaraRadera