Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 6 april 2013

Innehållsrik dag


Begav oss tidigt ute i morse för att bevittna orrspel.
- 13 grader kallt så det blev att klä sej ordentligt. 4 orrar såg vi men det blev ingen lång stund vi såg orrspelet. Hur försiktiga vi än var så fick de nys om oss och flög upp i talltopparna.
Till sist var det vi som fick ge oss när fötterna hade förvandlats till isklumpar av allt stillastående.
Vi drack kaffe och åt smörgåsar som mamma hade laddat upp med och varmt kaffe i den stunden var som manna från himlen.


Eftersom vi vid det här laget var pigga som små mörtar fortsatte vi färden till Dunders.
Ingen glädje i fotograferandet fanns eftersom fingrarna stelnade av kylan och jag knappt fick av linsskyddet. Tänk att det ska vara så kallt fast vi befinner oss i april.
Fortfarande som en mört när vi kom hem och jag satte en bröddeg på jäsning. Har hållit på och omhuldat vårt hem i dag. Låter det inte bättre än det fula ordet städat så säg? Omhuldat.
Begav mej till byns trädgårdsbutik och inhandlade lite gröna växter. Kände att det behövdes mera grönt i vårt hem.
Man hinner med mycket när man börjar tidigt även en lördagsmorgon. T.o.m en powernap på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar