Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 april 2013

När ryggsäcken känns lättare


De flesta av oss bär sorg, lidande eller upplevelser inom oss som verkligt tynger.
Allt det bär du med dej i livets ryggsäck och vissa dagar känns den tyngre än vanligt.
Det gäller att bli vän med sorgen, vän med lidandet. Då smärtar det inte lika mycket längre.
En människa som gått igenom något svårt har stadiga rötter som kan bära och sträcka sej långa vägar om man bara tillåter det. Man kan ta sej starkare ur sina sorger bara man bejakar dem.
Gårdagens föreläsning gav oerhört mycket och tankarna har snurrat runt sen dess.
I dag är jag glad att jag har min ryggsäck, fullproppad men inte lika tung. Nästan så jag bär den med tacksamhet, det är ju för den som jag blivit till den jag är. Vill inte vara någon annan.
Skratta av lycka åt livet.
Skratta åt att jag får vara med.
Gråta av saknad.
Gråta av sorg.
Älska de mina till bristningsgränsen.
Älska mej själv.

Lär dej att leva i nuet. Lägg inget på framtiden utan lev i dag. Allt som du tänker göra i framtiden eller då när...och då sen... Inget blir annorlunda då längre fram utan precis en likadan stund som den stund du upplever just nu.

2 kommentarer: