Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 2 juni 2018

Med båt till Umeå


Vi tog ledigt i går och for med båten över till Umeå.
Vi har bröllopsdag i dag, den 28:de i ordningen så vi tyckte att en ledig dag kunde vi lägga på det.
Jag är skiträdd för blåst och öppet vatten men det var lugna puckar båda vägarna så inga större problem var det. Vi kunde till och med sitta små stunder ute på däck och njuta.


Umeå är en fantastisk vacker stad att besöka sommartid. Nu hade vi inte många timmar på oss, annars hade jag velat gå mera parkpromenader där. Så otroligt vänlig och härlig kundservice att man själv blir alldeles öppen och spontan.


Ett besök i Kulturbageriet hör till. En öl på en uteservering och en gelato på torget innan bussen tog oss tillbaka till båten.


Gubben gick en guidad tur på Gitarr museet medan jag fyllde en väska med härliga textilier. Väskan fick jag köpa på HM Home för 2 kronor och bara den tyckte jag var fasligt snygg.


På hemvägen njöt vi av läckerheterna på skärgårdsbordet. Båda vägarna uppträdde Dennis Rönngård i baren så det var toppen underhållning.
En fantastisk dag på tumis blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar