Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 6 juni 2018

Städat efter blåsten


I går kväll hade jag min finfina vän här. Vi satt i växthuset och myste med glass, jordgubbar och choklad så länge solen var framme. Sen var det bara att söka sej in och krypa upp i varsit soffhörn. Det är verkligen svinkallt nu om inte solen visar sej. Känns som vi befinner oss från en ytterlighet till en annan.
I kväll har jag rensat gräsmattan från nerblåsta kvistar. Fyra skottkärror blev det allt som allt. Med pilträd blir man aldrig sysslolös. Storebror kom hem och jag släppte allt för händerna för att kunna sitta och fundera med honom i lugn och ro. Glad att de söker sej hemma mellan varven och man får en inblick i vad som är på gång.
Och onsdagen är redan förbi. Det går fort när man har roligt eller hur det nu var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar