Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 juni 2018

Spegelbild


För några dagar sen visade jag en detaljbild av en loppisgrej jag hittat.
Det var en spegel som jag tyckte var så fint utsirad i metall och jag hade ångrat mej bittert ifall jag lämnat den kvar.
Den var i en konstig rosabeige färg så jag köpte sprayfärg som annars är i flitig användning hos oss.
Den blev så fräsch och fin efter ett par omgångar.
Den får troligtvis bara stå och vänta på sin rätta plats tillsvidare. Jag har planer på mitt målarrum ser ni. Har tittat ut tapeten, om jag nu inte hinner ångra mej för det kan tänkas att det går över till höst före det blir något gjort. Ett nytt arbetsbord då det jag nu har håller på att ramla ihop. Vägghyllor och en läshörna med fåtölj. Ett rum för mej att trivas i. Och där nånstans kan denna spegel komma att gifta sej väldigt fint. Hälften av glädjen finns i att drömma och planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar