Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 augusti 2020

Åska i luften

Åskan har hängt i luften hela dagen och vädret har varit omväxlande. Jag har gått från shorts till vindtät jacka till barfota, helt galet. 

Vaknade okristligt tidigt och var sur på mej själv. Hjärnan går från noll till hundra före jag hinner blinka och så är racet igång. Tankar tankar tankar och jag är klarvaken. Men till sist måste jag bara försöka rensa hjärnan på allt och konstigt nog somnade jag om och sov ett par timmar till. Så otroligt skönt. Jag är känslomässigt så skör, har varit det allt sedan tiden före Zebs bortgång och hjärnan går konstant på högvarv. Och nu spänningen inför det kommande lilla livet...


 

Bonzo, vi har arbetat för din ankomst nästan hela dagen. Hämtat träverk från stan, mätt och måttat, slagit ner stolpar och stadgat. Du ska få en sån fin hage att vistas i. Jag har pratat med en ivrig flicka som mer än gärna håller dej lite sällskap efter skolan, vi vill ju absolut inte att dina dagar ska bli långtråkiga. Vi har funderat på vad du gjort i dag, om åskan också gått dit i Kannus, om du varit rädd. Jag räknar timmarna tills vi får träffas, just nu ligger vi på 46,5 timme. Längtar att få hålla dej i min famn och smeka din mjuka päls. Snart snart är du här hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar