Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 21 augusti 2020

Fint med fredag

 

Så fint med fredag. Tog saxen när jag kom hem och plockade ihop en blomsterbukett som nu pryder vardagsrumsbordet. Det är väl ändå det bästa när man får ihop nåt ur den egna skrala trädgården än att behöva ta till köpebukett. Rosenskäran har slagit ut sitt första blom och många står i knopp. Den är också sen men ett tag trodde jag inte det skulle bli nåt alls för fröna sprack otroligt dåligt men så plötsligt fick allt fart och nu har jag en massiv buske i alla fall.

Hälsade på farmor ikväll och lämnade smådeppig efteråt. Kändes som om hon mest blev förvirrad av besöket. Hörde så väldigt dåligt att jag fick tala direkt in i örat och jag tror halva byn hörde på. Tyckte hon krympt ihop sen sist och hon är nu så pytteliten och går med små små steg. Det hade i alla fall varit prästbesök och nattvard i dag och det var jag väldigt glad att få höra för det har varit hennes önskan. Få se hur pandemin utvecklas här i höst, än så länge går det att besöka på utsidan men hur blir det sen det blir kallt och ruggigt?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar