Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 20 augusti 2020

Två kvällar

Vilka kvällar augusti har levererat!

I går kväll kom det en liten skur men så lyste solen igen. Vi njöt av kaffe i uterummet och var väl allmänt ganska lat som jag minns det.



Syrenhortensian som jag var bombsäker på inte skulle leverera ett enda blom pryder nu verkligen sin plats.



När solen höll på att gå ner tog jag cykeln och hängde kameran runt nacken.


Dimslöjor dansade över åkrarna och allt var knäpptyst.


I dag har vi fått hem stolpar och nät till hundhage. Bonzo får åtminstone som valp befinna sej i hage och senare eventuellt löplina för mera frihet. Vi hade önskat åka och träffa honom denna vecka men det var fullbokat med andra blivande ägare så det blir måndagkväll nu istället. Den som väntar på något gott... Dessutom har vi dag och tid klart för när vi får hämta hem honom på riktigt. 3.9 kl.18.00. Det betyder att om två veckor är vi matte och husse igen. Så ofattbart <3


Gjorde en svalkande efterrätt av frusna bananbitar,blåbär, honung och naturell yoghurt. Så enkelt men väldigt gott.


 

Häggmispel bären mognar i rask takt och dessa är väldigt goda att knapra i sej. Det hittas en hel del ätbart i trädgården nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar