Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 16 augusti 2020

Söndag

I går kväll framför bild satt jag och tecknade, hundar på hjärnan nu.


Söndagen började med att jag putsade till plantorna i uterummet och sopade golvet. Änglatrumpeterna växer så det knakar.


Till och med ställer till blom.


Dr Westerlund buskar även den upp sej. Alla dessa plantor har jag fått av vänliga Ines i Purmo. Om de klarar vintern är en annan femma men jag ska göra mitt bästa.


I misstag knäckte jag en dahlia rund som en boll. Den fick komma in i vas.


Tog in lite skörd inför att ungdomarna skulle anlända för gemensam söndagslunch.


 

I kväll har vi fört garn till världens bästa faster Ing-Britt som lovat att sticka mej en tröja. Tänk att det finns sådana när man själv står med tummen mitt i handen när det kommer till invecklade mönster.

Och där satt den helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar