Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 1 augusti 2020

Megastora minirosor



Tre sidor av huset målat och jag tackar min skapare att jag inte har som den man jag arbetade med för över 20 år sen som skröt över sina 11 hörn på huset. Pilutta dej säger jag när du ska dra penseln, eller så har du klöver så du inte behöver göra något själv. Hursomhelst våra 4 hörn räcker gud i nog.
Har tvättat fönstren och placerat ut blomstren igen.
Vi tog vilohelg nu före arbetsstarten nästa vecka. Baksidan av huset som är den enklaste tar vi efter hand, sommaren lär inte ta slut bara för att arbetet startar.
Vi var en vända in till stan i dag och började med att ta en kaffe och ugnsvarma kanelbullar på Skorpan, vårt allra första besök där i sommar. Sen har dagen gått åt till just fönstertvätt och gräsklippning och som grädde på moset bjöd svärs på kaffe och nybakt blåbärspaj så det har verkligen inte gått nån nöd på oss denna dag.


Gick en trädgårdsrunda och kunde konstatera att minirosens andra blomning resulterat i megastora blom (se mitt finger) Så stora att de dinglade och ingen kunde betrakta deras skönhet. Så jag klippte ner dem och satte i vas. Så nu kan vi njuta av dess prakt utan att behöva stå på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar