Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 23 augusti 2020

Så mycket gott och besvikelse

Senare i går kväll hade jag en riktig njutarafton med Jonas Kaufmann och Prag filharmoniker. Strax efteråt kom det en konsert med Wiens filharmoniker från Schönbrunn. Ojoj vad jag kan tycka det är vackert i mina öron.


Nallade äpplen från svärisarnas äppelträd ( nå jag hade nog lov) och gjorde äpplen under havretäcke med vaniljsås till kaffet.


Vi har hållit på med hundhagen söndagen till trots och Helge har vädrat ut den kvalmiga luften. För några timmar sen ändrades vår träffdag med Bonzo till tisdag och en stund var jag så otroligt besviken men det har gått över nu, en dag till ska väl gå. Vi har ju trots allt det goa framför oss.


 

Med mycket tomater i skålen på arbetsbänken blev det en ost och tomatpaj till kvällen. Det här är sånt jag inte skulle få nog av i första hand. Gurkorna står mej upp i halsen så det har blivit Tzatziki två gånger nu, också väldigt gott till kött. Lite variationer skadar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar