Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 6 augusti 2020

Mot helg


I uterummet blommar luktärterna sådär smått. Jag har dem också på utsidan men de tog god tid på sej och ännu har jag inte sett nåt blom, däremot är de kraftigare än de på insidan. Skulle gärna ha små vas på nattduksborden men det doftar väldigt starkt så inte alltför nära. Men de lär ska vara super att plocka för då bildas det bara mer blomster.

Så fantastiskt gulliga bomullstussar på skyn i kväll. Jag gjorde slag i saken och skrapade vardagsrumsfönstret och sovrumsfönstret och målade karmarna i kväll medan solen stekte. Lite åt gången det här sista lovade vi oss och det gick snabbt ändå. Gubben vattnade våra grödor och så fick han gå på fotboll, jag klarar mej så bra ändå.
Gott folk, det är torsdag kväll och vi går stadigt mot helg.
Nu gäller det att vara som humlan, på alerten in i det sista.
Orka orka orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar