Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 oktober 2021

En trivsam kväll och solig söndag

Vacker höstbukett från våra vänner som var här i går kväll.


Jag var extra pepp under gårdagen bara för att jag visste att vi skulle ha vänner över på mat. Varför blir det så sällan när det är så väldigt trevligt? Det var inte ens nån större klass på maten, pasta al limone och kyckling. Rörde ihop det en halv timme före de kom.


Kaffe och prinsessbakelse efteråt. Det kan inte bli så mycket enklare och ändå så väldigt gott (om jag får säga det själv) Fem timmar fick vi galant av oss kring köksbordet med tända ljus och regnet som föll utanför. Bonzo skötte sej alldeles strålande, det är ju sånt man fasar för när man bjuder hem någon. Klart han var hög av glädje då nya spännande människor kom hem till oss men sen chillade han mest under köksbordet och sov väl bort det mesta av kvällen.


Tidigare under dagen besökte jag farmor och hon satt upp hela tiden och vi kunde föra samtal, både ur verklighet och uppdiktad. Farmor bestämmer och jag följer glatt med in i hennes värld, inga konstigheter där.


Kan man tänka sej, att efter gårdagens snöblandat regn som piskade vågrätt så tittade solen fram i dag allt till sena eftermiddag. Nu öser det åter ner. Snart har småfåglarna tömt de tre solrosorna som ännu står kvar. De har rymt massor av frön.


Vi tog en lång länk i det härliga vädret. Visst blåste nordan kall men i skogen var det ljuvligt.


Eftersom vi varit barnfria under dagen så passade vi på att utnyttja ett presentkort med två söndagsluncher vid Uffes. Ibland är det riktigt skönt att ha någon annan att kocka åt en.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar