Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 oktober 2021

Fredag lördag

Första kund vid blomsterhandeln i går morse. Tur att Stina hunnit göra några fredagsbuketter för det var en sån jag var ute efter.


Så fina och uppiggande i den annars gråa omgivningen.


Blommor som håller länge.


Så fyndade jag också i rea hyllan och dammade av min egen kökshylla för att göra plats.


En stjärna i metall som tilltalade mej på direkten. Stjärnor kan man ha året runt och knappast för många.


Alla medel tillåtna för en färggladare vardag.


Vi drog ut på vägar och stigar och hem igen såg Bonzo att nåt nytt kommit upp som måste undersökas.


Men kolla här! Hur lugn och cool pojke som helst denna lördagsmorgon. Han väntar snällt på att Lotta ska komma så att vi kan bege oss ut på promenad.


Men huur länge ska man vänta!? Kommer hon aldrig? Men visst kom hon, på utsatt tid och vi tog den vanliga rundan. När vi kom tillbaka fick Bonzo ett tuggben och vi drack varm choklad och åt smörgås. Så fint att umgås när våra karlar beger sej ut på sina intressen.


Och ja, jag skjutsade min gubbe till stan i morse därifrån han skulle starta en cykeltur med en annan entusiast. Och jag gjorde premiärtur in till Tokmanni eftersom jag led av batteri nöd här hemma. Hittade också nya julgransljus som jag tänkt köpa åtminstone i två års tid nu eftersom ett ljus i den gamla slingan mörknat och ljusen inte utbytbara. 


Dessutom lite choko till kvällen, är det lördag så är det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar