Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 10 oktober 2021

Söndag

Den gråa morgonen startade med en kort promenad. Bonzo och jag hamnade mitt i en rådjursjakt och fast vi fick grönt ljus av två jägare tyckte jag inte det kändes särdeles tryggt så vi vände hemåt tillbaks.

Hälsade på farmor och tog med en burk med kakor till klienter och personal.


I dag är det 13 år sen min och mammas första Cohen konsert då ett nytt tidevarv började. Dagen till ära har jag lyssnat på hans musik, saknar tiden då jag gick och väntade på att han skulle uppträda i Helsingfors och biljetter skulle bokas. Leonard gav så otroligt mycket av sej själv till sin publik. Så svårt att förklara stämningen för nån som inte var med då det begav sej. Känner mej som en lyckans ost att jag fick uppleva och ta del.

Ungdomarna har varit här och vi åt mos och köttgryta. Sen slocknade vi alla tre när vi blev ensamma, så typiskt söndag och gråväder.


Vi har börjat se en krimserie på Arenan, Hvide Sande. Riktigt bra och lagom av allt. De tända ljusens tid är inne.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar