Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 oktober 2021

Regn hos mej

Vi hann nästan undan regnet i morse men strax före vi kom hem spillde det ner och vi blev förstås genomblöta. Bonzo var klädd i reflexväst för att inte misstas som en älg i jakttider.


Så sant så. 

Jag har gått omkring med dammvippa under dagen, kändes som ett tag sen eftersom jag blev snorig av eländet. Bäst skulle det va att låta allt vara där det ligger i fred. Inte röra om.

Lillebror överraskade med ett besök efter sin arbetsdag så honom matade jag innan han slapp hem. Släpp aldrig en hungrig unge ur sikte.


Jag har suttit i underställ och stickat så smått medan jag gnuggat en ond axel, jumppa övningarna jag fick är kanske onödigt tuffa vad vet jag.

Så ringde storebror och meddelade att de vill komma ut i kväll så nu har vi dem i väntan. Så roligt när de vill komma ut till oss "gamlingar" Doobidoo och popcorn blir det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar