Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 11 oktober 2021

Skogen som vanligt

Mycket skogsbilder nu men så ser vardagen ut hos oss.

Härligt morgonväder med en sol som kom fram där bakom molnen. Senare under dagen kom regnet.


I dag nytt skogsområde att undersöka och alla rötter skulle testas om de gick att riva upp. En riktig stubb brytare är vår Bonzo.


Kolla den svansen, världsklass!


Plötsligt hade jag svärföräldrarna här med lövblåsare och räfsa i högsta hugg. Framsidan av huset har inte blivit räfsad ännu och det fixade de så elegant. Jag har inga armar så funkar för såna tilltag denna höst och jag var väldans tacksam för deras insats.

Tvättat upp alla cykelkläder har jag dock fått till stånd. Och en burk med granola har jag rostat i ugn. Små enkla ting för att inte känna sej helt värdelös.


Less på eländet när gubben kom hem så jag tog en sväng till Sunds trädgård då den lokala är stängd i dag. Köpte en ovanligt vacker cyklamen och sände min mormor en tanke.


Bunkrade upp med värmeljus och andra ljus.


Och ett kuddfodral som passar väl in med de andra i soffan. Allt för att få till den rätta känslan här hemma.

I kväll i mörkret och regnet fick vi leverans av plintar som ska bära upp ladan vi beställt. Så för oss gäller det nu att få dem på rätt ställe och grundade. Så småningom kommer ladan att plockas upp här på plats och ställe. Jag har önskat mej en lada i hur många år som helst och nu är den så här nära.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar