Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 21 oktober 2021

Höstpimpa

I dag togs ultraljud av axlarna och där hittade förkalkningar, det var svullet och inflammerat. Vad som händer nu vet jag först när läkare sett bilderna och tar kontakt. Jag fortsätter arbeta veckan ut och måndag har jag pekkas, så långt vet jag.

Sprang in till Bergwalls konditori i samma veva och köpte gulliga citronpumpor till mina arbetskamrater vid kaffebordet. Bara för att jag tycker så himla mycket om dem. Så eftermiddagens kaffepaus blev lite lyxigare än vanligt.

 
Vi tog en skogsrunda Bonzo och jag trots att jag hellre dragit nåt gammalt över mej när vi kom hem. Det är extra svårt att komma sej ut i gråvädret som råder.

Pimpade laduverandan som sej bör om man har en lada med veranda. Blev strax på bättre humör trots att huvudvärk pinat hela dagen. Ögonen behöver ha nåt fint att vila på, både ute och inne.

Nu ska axlarna jumppas sen tror jag mitt dagspass börjar vara på stickan.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar