Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 23 oktober 2021

Frusen lördag

Vi gick ut i morgonljuset när månen ännu stod högt på himlen. Marken var frusen och alldeles perfekt för små lurviga tassar och så mycket lättare för matte när vi kom hem sen.

Fem svanar flög rakt över oss söderut och jag vinkade adjö till dem smått vemodig av synen.


Tog en snabbstädning av golven och gläds åt att blommorna från förra helgens gäster ännu är så vackra.


Sol över bygden och ladan som i går i värsta snöslasket fick ett tillfälligt tak. Få nu se hur tillfälligt det blir...


Under eftermiddagen fick växthuset bli min tillfälliga snickerboa eftersom där fanns ett litet "arbetsbord"


Jag behövde inte vara ensam <3


Pågående projekt som jag verkligen inte vill att ska bli ett fiasko. Ser redan framför mej hur fint det ska bli.


Inne igen lyxade jag till det med minttukaakao för att få upp värmen och blodcirkulationen.

Lyckan i det lilla.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar