Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 oktober 2021

Pissigt


 De pissiga dagarna fortsätter. Värken fortsätter och det känns som jag blivit hängande i luften i vårdproceduren. Men men visst går det att knöggla sej fram så här också men det känns som att stampa på stället.

Inga bilder tar jag och enda jag kan bjuda på är "gårdsgruppen" av gråbräder som jag pillade med för en tid sedan. Gångjärn mellan husen så det står stadigt och ljusslinga fasttejpad där bak. Rätt mysig om kvällarna.

Jag var på målarkväll i går och det är nog en höjdpunkt i veckan. Trevligt att samtala och måla på samma gång. Jag tog med akrylfärgerna som länge stått oanvända och började på en tavla av mej och Bonzo. Nu har vi endast två gånger kvar och sista kvällen blir det pizza så jag behöver nog kludda lite hemma också annars blir den på hälft.

I kväll blir det hundlekis om inte skallen värker sönder före det, det är en sån dag i dag.

Och den gladaste nyheten av alla, jag har blivit faster till ett flickebarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar