Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 7 oktober 2021

Onsdag med konst och dopp

Vi tog oss ut i går i alla fall, trots att jag nästan hellre stannat i soffan. Vi tog oss in på nya vägar vilket var omväxling för oss båda.


På hemvägen möttes vi av lösdrift vilket inte alls är ovanligt.


Mamma plockade upp mej när kvällen kom och så mötte vi upp med syster vid Tobaksmagasinet. Såg en utställning jag inte hade nån förväntan på als och blev positivt överraskad. Så mycket fina glasskulpturer.


den här gröna fisken hade kunnat få bo hos oss.


Det här kunde varit vulkanen på Palma. Många detaljer och färgglad.


Så tog vi oss upp på "loftet" vid Roberts med god kardemumma dryck...


...och Pätkis kaka. Mmm...

Så mysigt att sitta ner vi tre och låta diskussionen löpa fritt. Vilken lycka ändå att vi har våra små träffar.

Sen kom det tråkiga beskedet att helgens fest blivit inhiberad pga klasser i karantän. Onödigt att riskera människors hälsa trots att besvikelsen är stor. Vi var många som så sett fram emot lite festligheter då det känns som evigheter sen sist. Men men, nu tar vi en dag i gången och blickar framåt mot bättre tider.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar