Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 oktober 2021

Söndag

Söndag, en dag att njuta av och ha panik över att en ny arbetsvecka väntar runt hörnet.

Den sedvanliga skogspromenaden med hunden och träff med våra ungdomar. Dessvärre är lillebror snuvig och kunde inte närvara i dag.

Jag har satt dahliaknölarna i vinterförvar och i fredags tvättade jag växthusets väggar så att småningom börjar jag vara redo för vintertid. Nån sommarblomma finns ännu här och där som jag inte orkat ta tag i och i uterummet finns paprikakrukor som ska bäras ut.

Aroniabär ska plockas åtminstone så det räcker till en saftmaja har jag tänkt. Resten får fåglarna kalasa på när det passar dem. Här dricks inte saft annat än vid förkylningssymtom och på nån vintertur med cykel i termos.

En stor bukett persilja frystes också in i dag till köttsoppor och sånt.

Lite i taget tills det är klart.




 En trött farmor hälsade jag på i kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar