Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 december 2021

Uppesittarkväll och julafton

Bonzo tjuvstartade med paketöppning redan dagen före julafton. I går var snögubbens hjärnsubstans utspridd över hela huset och nu står han i kö till doktorn för att bli ihop sydd.


Vi ställde oss för uppesittarkväll och jag klädde mej i Rudolf smycket för tredje året i rad.


Så inbjudande hos mamma och Hasse.


Hoppsan, två foton och jag vet inte hur jag tar bort...


Mysig kväll med god mat. Det gjordes godis av alla de slag, vi målade kort och det sjöngs karaoke.


Sagotanten läste Viktor Rydbergs Tomten i sedvanlig ordning.


Mamma bjöd ut varma vackra vantar och jag hade förståndet att fråga lov på två par <3


Julaftons morgon och det dukades upp morgonmål i mysig anda.


Gubben ut i snösvängen och jag tände i lyktor.


Zeb fick sin alldeles egna.


Godis plockades fram.


Och paket under granen.


Julbön på läsplattan.


Det dukades och kockades för hela slanten.


Ungdomarna kom hem och vi samlades kring matbordet. Sen Kalle och hans vänner på tv. Här ser ni entusiasmen från 0 till 100. Det slutade med att karlarna intog bastun och vi julälskare fortsatte titta med glöd i ögonen.


Kaffe och tårta.


Bonzo fick också gotter.


Julklappsutdelning.


Alla glada.


Tomtebloss och frisk luft.


Brädspel, och jag har så dålig allmänbildning och förvånas över andras kunskap, men så glad att vara med ändå.



 Det blev sena kvällen och ungdomarna sökte sej hem till sitt. Vi satt här hemma och kände stor tacksamhet över julen och vår kära lilla familj. Därute fortsatte snön falla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar