Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 31 december 2021

Gott Nytt 2022


 Kikar in här som hastigast för att önska ett riktigt gott nytt 2022 medan köttgrytan puttrar på spisen. I kväll är det bara gubben, Bonzo och jag vilket känns helt rätt. Jag sitter i underställ efter att ha varit med Bonzo runt fram Ytteresse för att få vädrat bort besvikelsen över att det inte för tillfället finns skidor för mej i de två närmsta städerna. Allt är så svårt och invecklat nu för tiden.

Har gjort en fotobok över sommaren som jag länge tänkt och det blev nu på årets sista dag. Bra att göra helt vardagliga saker i dag eftersom jag inte är ett stort fan av nyårsaftonen. Alltid lite ångest över att släppa taget om det gamla som känns tryggt och invant medan det nya som ligger framför vet vi absolut inget om.

Jag fick garn och mönster till en mössa i julklapp och igår tog jag tag i den och gjorde den klar. Det blev årets sista stickprojekt och fast jag alltid hävdat att jag är superdålig på att sticka så gick jag tillbaka och kollade upp vad jag åstadkommit under året. 3 tröjor, 1 väst, 1 halsskydd, 1 mössa, 7 par mönstersockor och 1 par vantar. Inte illa alls.

Nu drar vi det sista ur det här årets sista timmar och jag ger inga nyårslöften som jag inte kan hålla sen. Var snäll mot dej själv för det tänker jag göra mitt bästa för att vara mot mej. Då har vi tillsammans kommit långt. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar