Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 5 januari 2022

Långhelg igen

Nämen tre dagar i arbete och så fyra lediga dagar på det, det säger jag inte nej till.

I måndags var jag ju pepp på att cykla till arbetet följande dag och det gjorde jag också. Dock var det isbark hela vägen och när jag kom fram var hela cykeln täckt av is och min svarta jacka var alldeles vit av is. Sen blev det ju snöstorm på eftermiddagen och cykeln lades i bilen och så körde jag hem. På kvällen när det lugnat sej begav jag mej ut i snösvängen och skottade gårdsplanen och mockade upp vägen till pannrum och vedladan. Ett Burana satt fint för axeln när det blev sovdags.



Och nu har vi onsdag kväll som känns som fredag och Bonzo undrar vad det vankas för gott i matväg.

Han och jag kommer just från en länk som gick via Ytteresse. Vi har gått den rundan nu några gånger och den känns ganska passlig när man inte har bråttom med nåt annat och Bonzo går i princip hur långt som helst nu. Han är ju stora karln vettja. Men jag måste säga att trottoarerna är väldigt dåligt plogade och där finns verkligen plats till förbättring. Tänker på alla skolbarn som ska slira fram med cyklarna dagligen. Kan inte vara lätt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar