Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 januari 2022

Tidiga kvällar

Klockan är 19.00 på kvällen och jag sitter och gungar på stolen av trötthet. Betalade just räkningar och siffrorna bara dansade för ögonen, hoppas jag inte satte dit nån extra nolla...

Det blir så då alarmet går klockan 05.00 varje morgon. I november och december är det lätt att ta sej en tupplur när man kommer hem då det är mörkt och allmänt eländigt. Men januaris sol lockar till utevistelse och det goda med att börja dagen tidigt är att vi är hemma tidigt under eftermiddagarna och hinner njuta av ljuset ett par timmar i alla fall. Och bättre blir det vartefter tiden går.


I dag begav jag mej ut i skidspåret direkt jag kom hem, nästan 1,5 veckan sen senast då det har varit ett och annat som satt stopp för aktiviteten. Så härlig tur fast spåren inte är de bästa nu, kommande snö kanske gör dem bättre igen en tid. 

Sen lassade vi in ved och jag har inte vilat fötterna på hela dagen och nu känns de tunga som bly. Och jag längtar bara till min bädd nu, gäsp.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar