Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 januari 2022

Lördag

Gubben hamnade på jobb i dag trots lördag. Själv tog jag sovmorgon och begav mej sen ut i skidspåret. Härligt väder och blixtföre vilket jag tackar och bockar för.


Den enda jag mötte i spåret var en liten mus. Frågade den om det inte var kallt om fötterna men han hade inte vett att svara utan sladdade bara vidare. Annars mycket nöjd med mina nya skidor.


Jag kom hem och drack en kopp te, drog på mej lite varmare kläder och får ut på en sparktur med Bonzo. Om sparken ska med får man ta till skogsvägarna, allt annat är söndergrusat.


Vi stannade till och lapade lite sol på vägen, gäller ju att passa på.


Dagar som i dag kan man bli alldeles till sej i trasorna av. Vet inte riktigt hur man ska kunna bete sej helt enkelt. Hoppas på en härlig morgondag också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar