Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 8 februari 2019

Ah fredag!


Fredagkväll och mörkret lägger sej kring huset.
Jag tänder ljus i vardagsrum och kök. Ligger på köksgolvet med Zeb och borrar in fingrarna i hans päls och drar in hans kännspaka doft i näsan. Önskar jag kunde stanna tiden, åtminstone bromsa den.
Gör nöt inrefile´ och rotsaker till gubben och mej, njuter med ett glas rött och låter samtalet flöda över matbordet. Känner hur axlarna sjunker och andetagen blir långsammare och djupare. Utan fredagskvällar skulle jag inte överleva. Det känns så i alla fall. Njuter av tystnaden och stillheten, hör bara klockans tickande och Zebs sömniga suckar under köksbordet. Stanna tiden, snälla.
Farmor är färdig tecknad och jag önskar jag kunde visa henne. I stället ska jag berätta, att hon kommer vara förevigad inom glas och ram hos mej, inte försvinna någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar