Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 28 februari 2019

De stillsamma kvällarna


Fick ett roligt paket på posten igår.
12,5 kilo lera, tång, tre glasyrer och ett flyttal. Aventurin är mörkbrun med gyllene korn, koboltblå och en gråvit färg. Ska bli så roligt när det är dags. Men först måste vi fylla ugnen.

Efter svinkall promenad med Zeb vad det skönt med hemmagjort varm ärtsoppa och en kaffe på det.
Tände några ljus och njuter av ännu en stillsam hemmakväll. Efter de 2,5 åren jag höll på att köra till Kokkola flera kvällar i veckan har jag landat tungt här hemma och har svårt att tänka att jag skulle ha flera måsten under kvällarna. Jag är ju för det mesta igång med något projekt här hemma ändå.
Mitt hem min borg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar