Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 februari 2019

Allt roligt har ett slut


Så börjar även denna helg gå mot sitt slut och jag undrar var den tog vägen egentligen. Nå den har varit god så jag ska inte klaga. Vi har haft hem ungdomarna på mat i dag vilket är en glädjehöjare helt klart. Däremellan har jag legat med näsan i denna bok som handlar om hederskultur och mäns våld mot kvinnor. Mycket läsvärd också denna.


Eftersom vädret visat sej från sin bättre sida har vi varit två gånger efter vägen i dag. I sakta mak har vi lunkat fram, jag med näsan mot solen och Zeb med sin nedborrad i nån snödriva.
I kväll var mamma och jag och hälsa på farmor en liten stund. Hon var på gott humör och det var lättare att åka därifrån då.
Blir att mentalt förbereda för måndag i morgon och att det är helt i sin ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar