Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 16 februari 2019

Lördag i bilder


Såg i morse att det skulle bli åtminstone en fin förmiddag när solen steg. Zeb och jag tog morgonpromenad och solen lyste genom växthusfönstren. Längtar tills jag får lyfta in gurk och tomatplantor där.


Vi valde onödigt bökig väg.


Om två månader är vi med och drar streck.


Vår vackra vän i februariljus.

På snabbvisit till staden.


På bordet ligger teckningen från i går kväll. Hade en terapeutisk stund före På spåret.


Efter eftermiddagskaffet var jag redo och samlad. Drog på mej förklädet som är tung av all lera och kände mej pepp.


Fick till lite fint och kände mej nöjd. Byttan till vänster i bild känns nästintill perfekt.

Nu färgas himlen röd här utanför. Gubben betalar räkningar och Zeb sover tungt i soffan. Själv ska jag till att göra varma smörgåsar och låta kvällen fortsätta i maklig takt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar