Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 februari 2019

Kvoten är fylld


Kommer just in från snösvängen.
Hann ju inte ens få gårdsplanen klar förrän ett nytt lager låg på igen. Nu är jag trött på detta elände som förstör fritiden totalt. Hade tänkt dreja ikväll och såg så fram emot det. Hade passat så bra när gubben är på jobb och jag skulle haft riktigt lugn och ro att sitta vid skivan. Nu är jag så otroligt trött och slut efter arbetsdag och skottning att det nog inte blir av, armarna orkar inte med mera helt enkelt.
Riktigt utan böcker att läsa är jag också, ett biblioteksbesök är ett måste i morgon efter arbetet.
Får väl helt enkelt slötitta på tv som jag verkligen inte tycker är särskilt lockande.
Eller så fortsätter jag skissa på det jag drog igång i går kväll. Ett påbörjat projekt till morgonkvällens målarkväll. Fast jag kör blyerts.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar