Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 2 februari 2019

Städa bör man


Det blev en städdag precis som det var tänkt.
Och i röran som ändå var passade jag på att frosta ur frysen som också legat som ett ok över axlarna.
Det var så enkelt nu när vi nästan ätit upp allt i bärväg, det är ju det som tar plats från hösten. Skulle den kalla vintern fortsätta kunde vi ha ut de fåtal varor som finns och stänga ner hela frysen. Eller så måste vi fylla på med ett lager så det verkligen lönar sej att ha igång den.
När mattorna var inne igen bakade jag en kaka och marinerade kött till morgondagens matbjudning, som jag ser fram emot.
Tog en vända med bilen för att hälsa på mamma och Hasse en stund. Passade bra efter att ha hållit igång hela dagen att sätta sej ner där en stund och fundera. Kvällen kommer jag att ägna åt hemmaspa så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar