Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 20 februari 2019

Mina gölliga gössar


Jag var lagom uppretad och tvär när jag kom mej hem i dag och då var det så skönt att se att det allra första äppelblom hade slagit ut på kvistarna jag tog in för ett par veckor sen. Så liten och skir att jag blev alldeles lugn och fridfull själv. Ett tecken på nåt fint som väntar lite längre fram.
Och äntligen hade vårt nya kylskåp anlänt med rätt färg och allt.
Det stod i hallen och väntade för gubben hade inte hunnit mera före han skulle till arbetet. Så jag messade mina gölliga gössar och båda anlände för att ge en åldrande mor en hjälpande hand. De vände gångjärn och handtag, skuffade bort den gamla och in med den nya.


Som tack fick de kaffe, bulla och deras farmors färska bröd. Och på det en varm bastu. Bästa dealen kan jag tycka. Det råder nu frid i vårt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar