Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 14 februari 2019

Kyssar och tapetchock


Glad vändag!
Den som inte har så stora förväntningar på en dag som denna är glad åt gräddmunk till första kaffet och som efterrätt i kväll bjöd jag på Brunbergs kyssar. För många år sen fick jag faktiskt ett par örhängen av gubben på vändagen men jag är illa rädd att det var en tillfällig sinnesförvirring han led av då. Han är ingen vän av nåt firande överhuvudtaget.
Men jag har fått ett stort paket levererat hem i dag så jag gnäller inte, ett sprillans nytt frysskåp. Kylskåp skulle vi också haft men som jag skrev så rådde det också sinnesförvirring i vitvaruaffären så vi får snällt vänta på det ännu några dagar.


Och varje gång vi dra ut skåpen får jag en smärre tapetchock men känner också djup nostalgi. Vad vi tyckte vårt kök var vackert i tiden. Och visst var det det, men det hör till svunna tider nu. Fint ändå att ha sparat detta hörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar