Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 7 februari 2019

Lugnt och stilla


Snöröjningen fortsätter...suck

I kväll tvingar jag mej själv till stillhet. I går kväll höll jag på att köra mej fullkomligt slut med att in i det sista försöka få till nåt vettigt från drejskivan. Allt blev kaputt, jag var slut i både huvud och armar och en endaste liten motgång till hade fått mej till tårar. I natt har jag haft ohyggliga mardrömmar och gäspade mej fram till första kaffepausen.
Så jag har promenerat med Zeb och haft pälsvård. Gubben hämtade pizza så jag slapp stå vid spisen och jag har pratat i telefon med mina barn. Nu väntar bastubad trots att det ännu är en arbetsdag men vad spelar det för roll.
Ligger i soffan och läser bok och drar några pennstreck på farmor. Känner hur hela jag gillar läget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar