Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 26 februari 2019

Dreja dreja


Jag finner ett väldans stort nöje i att dreja som ni kanske förstått vid det här laget..
Nånstans har jag sen länge vetat att detta är något för mej. Nu på dagarna väntar jag bara att få fara hem för det finns för det mesta något att göra med leran. Någon skål att beskicka kanske. Det ska göras när leran inte är för mjuk och den får inte ha torkat för mycket. Två dygn efter drejning har jag tyckt varit passligt.


I kväll har jag gjort öron till tre muggar, inte det lättaste. I morgon får jag putsa till dem och kanske lappa på i skarven som gärna har en förmåga att spricka. Det är mycket att tänka på och särskilt när jag prövar mej fram och experimenterar med det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar