Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 9 februari 2019

En snörik lördag


Vi hade ärenden in till stan idag och började vår runda med en smarrig kaffepaus. Man orkar ju så mycket bättre sen.


När vi kom hem satte jag kött i ugnen och kokade ärtorna jag haft i blöt över natten. Här skulle det bli flera liter ärtsoppa. Zeb fick sin promenad och det är så fasligt intressanta dofter långt nere i snömassorna.


Jag hade träff med syster hemma hos mamma medans karlarna rensade snö från taket. Mamma hade virkat små nätta dukar av restgarn och jag hade vett att fråga om jag kunde få en. Blir som ett extra plus under blomkrukan.


Och medans gubben fortsatte mej snöröjning här hemma gjorde jag varma smörgåsar av vitlöksbatong med skivade päron, rostade solrosfrön och riven ost. Så enkelt och så väldans gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar