Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 februari 2019

Livet är gott


Det är fredagskväll och livet känns gott.
Vi har just ätit, ljuslågan fladdrar och diskmaskinen surrar.
Gubben spelar musik, Dire Straits som fanns i spelaren i hans blå Datsun de allra första gångerna jag fick åka med. Kommer ännu ihåg de skitsnygga högtalarna på instrumentbrädan.
En halv timme före dagens slut fick jag peppa mej själv med Kool and the gangs Celebration time för att orka orka orka. Fick sån feelis i kroppen att jag fick behärska mej när kontorssnubbarna med jämna mellanrum passerade. Musik är så förlösande. Man vill bara dansa loss eller falla ihop i gråt beroende på sinnesstämning. Men just nu i denna stund är livet på topp och vi lossar på alla spända muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar