Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 22 december 2019

Besök i julbutik och sjukhus


Som dagens sista kund dök jag upp i Ingelas julbutik i Sundby. Hon som det stod om på Öt i dag.
Jag fick en mugg med glögg och fick sjunka ner blad fårfällarna och vi tog igen lite vänskapstid. Fick lite gos med hundarna Tiger och Puh, en burk granola som julklapp av Ingela och så köpte jag kalender och en present. En härlig vänskap.


Körde raka spåret till Jeppis i värsta snöovädret och stannade till för att fota Pedersöre kyrkan i vinterskrud.
Åkte vidare till sjukhuset och överraskade min gammelmoster med ett besök. Vi fick en timmes taltid när ingen annan var på besök i kväll. Hon var tacksam över att jag hälsade på och jag körde hem ett leende på läpparna. Bästa känslan, att få vara till glädje för nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar