Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 december 2019

Bland saffran och mandarindoft


Glad självständighetsdag!
Tog en skogspromenad med hunden på förmiddag och sprang på en sån fin mossig kvist. Genast slog det mej att jag kunde försöka mej på Ernsts mandarinrosor eftersom jag hade en drös liggandes hemma i fruktskålen. Det blev fem rosor, några lagerblad och en ljusslinga och jag var rätt nöjd med resultatet. Han är inte alls dum den där Ernst. Hoppas nu att detta står sej över julen.



Här har vår egen panter legat ;)
Vi körde till Hirvlax för att hämta hem det som senast brändes. Nu har jag ingen bild på de mindre lyckade alstren men kanske jag lägger upp sen. Vit lera och vit glasyr verkade inte funka ihop utan blev gula... Men man lär sej vartefter.



Hemma igen blev det bullabak med saffran. Tror det är första gången i år jag bakar bulla.
Gjorde kvällsmat och bjöd in lillpojken som var redo att komma. Tror inte det blev sämre av att han fick ett par nygräddade bullar efter maten.
Nu är det hög tid att svida om till balklänning, jag sitter ännu med förkläde.
En varm tanke till alla dem som stred för vår självständighet, en sak vi tar så självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar