Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 december 2019

Julafton


Julaftons morgon.
Långfrukost med rostat bröd och mammas hemgjorda morotsmarmelad.
Hundpromenad.


Barnen kom hem.
Det röktes lax i rökugn och jag gjorde skinkgratäng och ris a´ la Malta. Vi åt tills vi storknade och låg i matkoma en stund. Det badades bastu och jag missade slutet på julkalendern då jag slocknade.


Så kom den kära Marianne Mörck i tv rutan och gjorde julens tv insats. Hur härlig får en människa vara! Vi såg Kalle och Kan du vissla Johanna och knaprade Rocky road.


Det blev dags att bege sej till granngården för att träffa julgubben. Jag i klänning och dubbskor.


Och där sitter han, vår genom åren trogne julgubbe med endast lättpermanent i skägget i år. I fjol var det ett riktigt burr han hade.


Den traditionella bullagranen.
Efter kaffet for vi hem till oss och delade ut våra julklappar, alla så nöjda och belåtna.
Värmde knackkorv och åt limpa före barnen sökte sej hemåt. En fin julafton på alla sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar