Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 13 december 2019

Glad lucia


Är det luciadag så bjuder man väl till lite extra.
Vi hade kaffe med brunbeta och pepparkakshjärtan på eftermiddagen i arbetet och uppvaktning av ett födelsedagsbarn. Vi som hamna på tal och presentöverräckning klädde oss i luciakrona och strut. En strut som jag var livsfarlig i och gick till attack med emellanåt. Jaja jag hamnar alltid på sånt dårskap men bjuder friskt på det.


Detta hängdes upp i hallen i dag efter att nån hittat den i lagret. Från VM i Helsingfors 1983 var det nån som visste. Lite roligt ändå.


Och i dag kom dagen då min Tunturi såldes vidare. Måste ta en sista bild...


Styrkte mej med must från Terjärvs läskedrycksfabrik.



Sen blev det att bänka sej framför tv apparaten.
Så vacker Finlands lucia var, Sara från Esse. Är säker på att hon värmde i många hem i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar