Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 december 2019

Juligt


Nu är jag fullt redo att ta emot julen.
Började med städandet tidigt från morgon, då är jag som mest pigg och alert att ta mej an sådana uppgifter.


Tog en paus för att fara och hjälpa farmor göra sej fin för hemmets julmiddag. Som jag sa åt henne att när det är bra grund är det inte svårt att bli fin på ett huj. Älskade farmor, hoppas festen blev till glädje för dej.


Hem för att skura golven och så äntligen blev det granens tur att kläs. Året nyköpta kula blev först med att få sin plats.


Dåligt med lediga granplatser i vårt hem men här fanns en tom vrå. Så mysigt när granen kommer in och får sprida sitt ljus.


Sist av allt kommer tomten på plats, han som ska vakta och vaka som han gjort i så många jular redan.


Vårt hem är nu klar att ta emot julen och jag sänker axlarna.
Har unnat oss filmtid här på eftermiddagen och hur skönt är inte det att kunna sitta i lugn och ro och inte ha alla måsten snurrandes i skallen. Njutartid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar