Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 december 2019

Julefrid i uterummet


I dag har det gått två år sedan jag "utexaminerades" från konstskolan. Minns att det var en oerhörd lättnad samtidigt som det var väldigt vemodigt att skiljas från vännerna. I dag har jag en bra och nära relation till hon som jag "hittade" direkt.


I kväll har jag tagit det verkligt lugnt. Enda måste som gjorts var att jag strök ett par gardinlängder och hängde upp.


Tog ut glögg, ljus och hunden och tände upp i uterummet. Sådan frid som sänker sej när det bara är små fladdrande lågor som bryter mot den mörka kvällen.


Mellan varven kastade jag snöbollar åt Zeb som gladeligen åt upp all snö han fick i munnen. Det är så halt efter vägarna i kväll att vi höll oss på gräsmattan.


Så satt jag med min glögg i ljusens sken medan hunden utforskade omgivningarna.
Julefrid i mitt uterum <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar