Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 december 2019

Jullov


En trött jobbare som tänkte lämna i omklädningsrummet i morse.
Men en rolig dag låg ändå framför och det var bäst att beta av den. I dag skulle det bli julgröt och vår chef skulle avtackas som nu går i pension. Extra nervöst för mej som hade fått äran att måla en tavla som skulle ges från företaget.
Det blev en lyckad tillställning och efter gröten och pepparkaksgubbarna skulle det sjungas julsånger och hur det nu kom sej drog jag till med lite solosång till att börja med. Jag har inte förståndet att skämmas ser ni. Sen blev det avtackning av chefen som sagt, med tal dikt och mycket humor.
Alltid lite vemodigt och tillika spännande för nu väntar nya tider för firman med ny chef vid spakarna.
Men till att börja med ska vi nu har jullov och som alltid kommer det så lagom. Ska göra mitt bästa för att få en avslappnad men rolig ledighet.


Han ser ju rätt nöjd ut chefen med målningen från Gäddsjön, som han för övrigt visste att det var strax han såg tavlan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar