Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 21 februari 2020

Fredag


Zeb njuter av att få vara hemma med både matte och husse. In i värmen och ludna, lagom ljusa mattor att vila på efter en dag ut i både regn och blåst. Han har ju möjlighet att komma undan dåligt väder förstås men det är inte alltid han tar notis över dåligt väder. Han har ju inga dåliga kläder ju.
Och fredag ändå, hur skönt fast de kommer rätt ofta dessa fredagskvällar.
Konstigt att vissa saker får man inte nog av, som känslan när man stänger fabriksdörren efter sej en fredag eftermiddag. Det är så det måste kännas att vinna en rejäl lottovinst.
I dag fick jag en sån där dröm längtan som ibland bara dyker upp i huvudet och man ser en bild framför sej. Min dröm var att få gå ut och plocka ihop en vildbukett av blommor att sätta i vas på köksbordet. Många gånger är det mycket finare än en uppstyrt köpebukett.
Vilt och romantiskt, sommarklänning och gräs, solnedgång och cava.
Just i dag tror jag är min allra första dag till något varmare, ljusare och vänligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar